Incasso
Wij begrijpen dat het heel vervelend is als een klant uw factuur niet betaalt.
Tips voor het innen van een factuur
- Stuur een betalingsherinnering; wellicht is de factuur aan de aandacht van uw klant ontschoten.
- Is er na de betalingsherinnering nog steeds niet door de klant betaald? Neem telefonisch contact op met de klant en vraag naar de reden.
- Heeft de klant op dit moment onvoldoende financiële middelen om de factuur te betalen? Probeer dan een betalingsregeling te treffen. Zet de betalingsregeling op papier.
- Krijgt u geen contact met uw klant? Stuurt u dan een aanmaning.
- Let u erop dat de aanmaningsbrief aan de eisen voldoet:
- stel een betalingstermijn van 14 dagen ná de dag dat de klant de brief ontvangen heeft;
- vermeld de incassokosten;
- vermeld de rente die u in rekening brengt.
Blijft de betaling toch uit? Dan wordt het tijd dat een van onze juristen u verder helpt met het innen van de factuur.
Hoe werken wij?
- De oplossing Incasso is voor u geschikt bij onbetwiste facturen.
- Wij sturen 1 brief naar uw schuldenaar waarin we uw schuldenaar sommeren om te betalen.
- U hebt een jurist als vast aanspreekpunt.
- U wordt digitaal op de hoogte gehouden van de status van de zaak.