Koop
Als consument mag u redelijke verwachtingen hebben van het product dat u hebt gekocht. Voldoet het product naar uw idee toch niet aan uw verwachtingen? Hierbij geven wij u enkele tips wat u kunt doen.
Tips bij een consumentenkoop:
- Controleer de koopovereenkomst / factuur op wat u écht hebt gekocht.
- Komt het gekochte product niet overeen met wat in de koopovereenkomst staat en/of wat u bijvoorbeeld in de winkel hebt uitgezocht?
- Ga in overleg met de verkoper. Vertel de verkoper waar u ontevreden over bent. Bekijk samen of u tot een oplossing kunt komen.
- Werkt de verkoper niet mee aan een oplossing? Laat de verkoper schriftelijk weten dat u niet tevreden bent. Leg uit welke oplossing u wenst. Geef de verkoper 14 dagen de tijd om met een oplossing te komen.
Gaat het product kapot? Dan hebt u 6 maanden consumentenbescherming
Als het door u gekochte product binnen 6 maanden na de koop kapot gaat, dan wordt vermoedt dat het product al kapot was tijdens de koop. De verkoper moet dan bewijzen dat het product goed was toen u dit kocht, of dat u niet goed met het product bent omgegaan.
Wat moet u doen?
- U moet zo snel mogelijk contact opnemen met de verkoper: de verkoper is uw aanspreekpunt.
- De verkoper moet het product kosteloos herstellen. Als dit mogelijk is, moet de verkoper het product vervangen of anders u uw geld teruggeven.
Gaat het product ná 6 maanden kapot?
Dan moet u bewijzen dat de verkoper een gebrekkig product heeft geleverd.
Hoe werken wij?
- U krijgt altijd een jurist aan de lijn, welke met u een eerste vrijblijvende intake doet.
- U krijgt een vaste jurist die uw zaak vlot behandeld.
- De jurist luistert naar uw wensen en adviseert u over de haalbaarheid van uw zaak.
- De jurist stemt samen met u het plan van aanpak af.
- De jurist denkt met u mee naar een praktische oplossing.
- U hebt zelf de regie of u al dan niet verder wil met uw zaak.
Wat zijn de kosten?
Wij werken met vooraf vastgestelde prijzen voor onze werkzaamheden; geen verrassingen en geen extra kosten achteraf.
- Voor € 359,- geeft de jurist advies over uw rechten en stuurt een brief naar de verkoper.
- Voor € 199,- stuurt uw jurist een eventuele vervolgbrief en geeft uw jurist aanvullend advies.
- Voor € 2.499,- start de jurist voor u een gerechtelijke procedure. Afhankelijk van uw zaak komen hier nog aanvullende kosten bij.
€ 0Advies over welke oplossing past bij uw situatie
Lees meerWeet u niet of wij u kunnen helpen? Bel vrijblijvend met onze juristen. U krijgt informatie over onze oplossingen en onze werkwijze. Wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.
€ 359Persoonlijk juridisch advies
Lees meerWaar sta ik? Wat kan ik juridisch allemaal doen? Wat is de eerste reactie? Vragen die wij voor u kunnen beantwoorden of stappen die wij met u kunnen ondernemen.
€ 919Persoonlijk juridisch advies en Onderhandelen
Lees meerWilt u eerst weten waar u staat en wat u juridisch allemaal kunt, maar wilt u ook dat de jurist voor u onderhandelt met de andere partij? Dan kunt kiezen voor de combinatie van Persoonlijk juridisch advies en Onderhandelen door een jurist.
€ 2499Juridische procedure voeren
Lees meerEen jurist voert namens u een juridische procedure. Bijvoorbeeld voor de rechtbank of een geschillencommissie.
Let op: u kunt deze oplossing alleen kiezen als u ook de oplossing 'Persoonlijk juridisch advies' al hebt afgenomen.